Alfa Romeo pracuje na novém super sporťáku 8C. Známe první detaily!

Pokud poslední Alfa Romeo 8C byla sporťákem s motorem vpředu, nové auto s tímto označením bude supersporty s motorem uprostřed.

Krátce před svým nečekaným úmrtím Sergio Marchionne odhalil budoucí plány značky Alfy Romeo pro nadcházející roky, ve kterých se počítá i s novým supersporty, nesoucím staronové označení 8C. Z Turína už se nesou první zprávy, co od avizované novinky čekat.

Už při odhalení příprav tohoto auta vyšlo najevo, že bude mít motor uložený uprostřed. Je to dobré pro zajištění co nejlepších jízdních vlastností. A navíc to pomůže i působivému vzhledu. Alfa přitom údajně pracuje na dvou karosářských verzích, uzavřený model doplní i otevřený Spider.

Alfa Romeo 8C Masera
Alfa Romeo 8C Masera se označuje za špičkový model.

Vlastnosti auta

Základem bude karbonový monokok, který zajistí co nejnižší hmotnost. O pohon se pak postará dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru původem z Giulie QV. V případě Alfy 8C však bude spárován s elektromotorem při přední nápravě, zajišťujícím pohon všech kol. Ten bude zase převzat z chystaného elektrického sporťáku Maserati Alfieri, přičemž bude mít asi 150 kW.

Výsledkem tak má být výkon soustavy přes 700 koní (515 kW), což znamená, že se Alfa chce postavit supersporty jiných výrobců. Pohon všech kol pak pomůže nejen jízdním vlastnostem, ale také třeba s odpichem při akceleraci. Alfa tak chce dosáhnout zrychlení z 0-100 km / h pod tři sekundy.

To všechno si bude žádat náročný vývoj, a tak není divu, že si na novou Alfu 8C ještě nějakou chvilku počkáme. Dorazit má nejdříve v roce 2021. Cenu je zatím těžké odhadovat, s ohledem na očekávanou limitovanou produkci však rozhodně nebude nízká.

Navázání na předešlé modely

Chystaná Alfa Romeo 8C navazuje svým jménem na sporťák 8C Competizione z roku 2007, který byl o rok později doplněn i otevřeným 8C Spider. Název přitom odkazoval na meziválečný osmiválcový sporťák 8C.

Také novodobé 8C Competizione poháněl osmiválec, konkrétně 4,7-litrový, vyvíjený společně s Maserati a Ferrari, kombinovaný se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Základem byl lehký prostorový rám, spočívající na čtyřech dvojitých příčných ramenech a pomocných rámech, vyrobených z hliníku. Alfa postavila jen 500 kusů kupé a 500 Spider.

  • Podobné články
0
Novinky

Jsou SUV hrozbou pro chodce? Následky nehod bývají fatální, říkají studie

0
Novinky Zajímavosti

Smart ForTwo pro policii: Získá potřebný respekt?

0
Novinky

Toyota pomůže Suzuki vývojem úsporného motoru

Navigácia

Magazíny